2 Mar 2006

4 GOLONGAN LELAKI YANG DITARIK WANITA KE NERAKA

1. Seorang ayah
Apabila seseorang yang tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji, membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat dan sebagainya, maka dia akan ditarik oleh anaknya.

2. Seorang suami
Apabila seorang suami membiarkan isterinya tidak menyuruh melakukan perkara perintah allah dan menjauhi laranganNya. Suami telah mendiamkan diri tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya bergaul bebas, memperhiaskan diri untuk menarik perhatian kaum lelaki yang bukan mahram dan sebagainya, maka dia akan ditarik oleh isterinya.

3. Seorang abang
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh pula keabang-abangnya. Jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuanya dibiar melencong dari ajaran Islam tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

4. Seorang anak lelaki
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu dari perihal ketaatan kepada Allah dan kelakuan haram dari islam seperti membuat kemungkaran, mengumpat dan sebagainya maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak.

0 comments:

Post a Comment

Thanks for commenting... ;)


What Say You?

What Say You? © 2005 - 2016.