20 Apr 2007

Superman Returns

Superman (Brandon Routh) and his girlfriend... very cute!


SORRY GIRLS! :D

Lumba Haram...

13 Apr 2007

Something to activate your brain cell...

1.       man
-----------
board

Ans. = man overboard



2. stand
-----------
i

Ans. = I understand

ok?....get the drift?
Let's try a few now & see how you fare ???


3. /r/e/a/d/i/n/g/

Ans. = reading between the lines


4. r
road
a
d

Ans. = cross road


5. cycle
cycle
cycle

Ans. = tricycle


6. t
o
w
n

Ans. = downtown


7. le /
/ vel

Ans. = split level


8. 0 !
-------------
M.D.
Ph.D.

Ans. = two degrees below zero


9. knee!
------------
light

Ans. = neon light (knee on light)


10. ii ii
----------
O O

Ans. = circles under the eyes


11. dice
dice

Ans. = paradise


12. t
o
u
c
h


Ans. = touch! down


13. ground
---------------
feet
feet
feet
feet
feet
feet

Ans. = six feet underground

14. he's / himself

Ans. = he's by himself


15. ecnalg

Ans. = backward glance


16. death / life

Ans. = life after death


17 THINK

Ans. think big !! !

18 ababaaabbbbaaaabbbbababaabbaaabbbb....
  Ans.  long time no 'c'(see)

Interesting menu...

Bad signs given by girls...


FINE
Ini la yg perempuan suka gunakan utk hentikan pergaduhan, lebih2 lg bila dia rasa dia yg betul & anda kena diam. Jgn sesekali gunakan perkataan ini utk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai – hanya akan membawa anda berdua bergaduh.

LIMA MINIT
Ini sebenarnya bererti setengah jam. Ianya sama jg dgn lima minit yg perlawanan bola sepak akan berakhir sblm anda membawa sampah ke luar, jd ini adalah pertukaran yang seimbang.

TAKDE APE-APE
Ini bermakna "something" dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yg inginkan anda berputar-putar kat dlm mcm mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yg akan bertahan selama LIMA MINIT dan diakhiri dgn FINE.

PERGILAH!!! (dengan kening terangkat)
Ini adalah satu cabaran yg akan membuat si perempuan menjadi marah dgn TAKDE APE-APE dan diakhiri dgn FINE.

PERGILAH... (dgn kening biasa)
Ini bermakna 'mengalah' atau 'buat je la apa awak nak sbb saya tak kisah'. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dlm beberapa minit diikuti dgn TAKDE APA-APA, FINE dan dia akan bercakap kembali dgn anda dlm masa LIMA MINIT apabila dia dah sejuk.

MENGELUH YANG KUAT
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yg sering disalah-anggap oleh kaum lelaki. MENGELUH YANG KUAT bermakna dia merasakan anda adalah seorang yg bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa di situ dan bergaduh mengenai TAKDE APE-APE.

MENGELUH YANG PERLAHAN
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. MENGELUH YG PERLAHAN bermaksud yg dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jgn buat sebarang tindakan... dan dia akan kekal puas.

OKAY LAH
Ini adalah kenyataan yg paling merbahaya seorang perempuan boleh buat
kpd lelaki. OKAY LAH bermakna dia ingin berfikir panjang sblm dia membalas terhadap perbuatan anda yg telah menyakitkan hatinya. OKAY LAH selalunya digunakan dgn FINE bersama 'kening yang terangkat'.

BUAT LAH
Satu ketika di masa depan dlm masa terdekat, anda akan dilanda masalah besar.

TOLONG LA
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang utk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yg telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yg adil dgn kejujuran, jd berhati-hati dan anda tidak akan mendapat OKAY LAH.

TERIMA KASIH
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jgn pengsan. Terima dan ucapkan "sama-sama" understand?

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK!
Ini terlalu berbeza ataupun opposite utk TERIMA KASIH. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yg anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dgn MENGELUH YANG KUAT. Berhati-hati utk tidak bertanya apa yg salah selepas MENGELUH YANG KUAT kerana ini hanya akan membuat dia berkata TAKDE APE-APE.

Sebenarnya susah nak faham perempuan ni.. Bak kate Ida Nerina dlm Sepet yg maknenye lebih kurang.. U don't need to understand us.. u just need to love us.. ;)

9 Apr 2007

Pantang Lelaki...

my INBOX collections...

MENGAPAKAH sukar lelaki dan wanita untuk berkomunikasi?

Mungkin wanita tidak sedar wujud beberapa pantang yang mudah menjadi pemacu kemarahan golongan cik abang.

Lelaki bingit apabila wanita:

1. Ungkit kisah lama
Anda marah dan kerana kemampuan wanita mengingati sesuatu peristiwa dengan terperinci, anda mengomel sambil mengungkit kisah 10 tahun lalu.

Tetapi cik abang bertanya: 'Ah? Apa kena mengenanya?'

2. Banyak soal
Wanita suka berdialog, umpamanya beliau ingin tahu di mana lelaki itu makan tadi, dengan siapa dan apa yang dibualkan tetapi lelaki salah faham dan menganggapnya seperti disoal inspektor polis.

3. Bersaing dengan dirinya
Beliau sedang bercerita dengan anda tentang perangai bos di tempat kerja. Bukannya beliau ingin anda mendengar keluhannya sebaliknya bercerita panjang lebar tentang diri sendiri.

Lelaki menganggap anda sedang bersaing cerita dengannya sedangkan apa yang beliau mahukan ialah untuk anda mengatakan beliau betul dan bosnya salah.

4. Perlakukan mereka bak anak kecil
Mereka tidak perlukan seorang lagi ibu untuk memperbetulkan gaya, cakap dan pakaian mereka, bertanya mengapa tidak melakukan begitu dan begini.

5. Mengongkong
Bukan beliau tidak mempedulikan anda. Sebenarnya ramai lelaki perlukan ruang untuk menyendiri. Mereka kadangkala perlu berinteraksi dengan kaum sejenis mengenai perkara-perkara yang hanya mereka fahami.

6. Menuduh
Wanita suka berbicara bak dirinyalah menjadi mangsa sekali gus membuat lelaki berasa bersalah. Misalnya:

Wanita: Baju mana yang cantik, merah ke biru?
Lelaki: Entah, suka hati awak. Dua-dua cantik.
Wanita: Awak memang tak ambil endah. Semua tak tau!

7. Cakap berputar belit
Cara perbualan, penyampaian dan menceritakan sesuatu dengan amat terperinci dan panjang lebar seolah-olah tiada penghujungnya membuat lelaki bosan kerana apabila berbual, lelaki lebih fokus.

8. Tidak tahu simpan rahsia
Mungkin wanita rasa tidak bersalah memberitahu teman bahawa suaminya berdengkur amat kuat dan cerita begini menggelikan hati tetapi lelaki menganggapnya kesalahan besar.

9. Bertanya sayang ke tidak
Pertanyaan seperti, 'Awak sayang saya tak?' buat sekali dua tidak mengapa tapi kalau ditanya berulang kali boleh membuatnya bosan.

10. Kata 'tak ada apa-apa'
Apabila anda mematikan diri dan mengharap mereka 'membaca' fikiran anda, anda membuat mereka berasa keinginan untuk menolong ditolak dan akhirnya, mereka pun meradang. Tercetuslah perang sengit.

Dengan memahami pantang-larang kaum lelaki, perkara-perkara yang boleh membuat mereka bosan yang selalunya mencetuskan peperangan boleh dielakkan.

Oleh: Noor Azlin Sukri
Nota: Penulis ialah siswazah Psikologi Amali, Universiti Southern Queensland

5 Apr 2007

Nora, The Piano-Playing Cat

Practice Makes Purr-fect!


3 Apr 2007

Home becomes an 'island' in building row... demolished

Remember my last post Home becomes an 'island' in building row...?
The building is gone... read the news

Ah!!! Women!!! GRRRRR....


They want men to read this like Lillian Too... A TV host for feng shui program... #$%$#@

For all those men who say, Why buy a cow when you can get milk for free. Here's an update for you: Now days, 80% of women are against marriage, WHY? Because women realize it's not worth buying an entire pig just to get a little sausage.

Men are like....
1. Men are like... Laxatives....... They irritate the crap out of you.
2. Men are like... Bananas.......... The older they get, the less firm they are.
3. Men are like... Weather......... Nothing can be done to change them.
4. Men are like... Blenders......... You need One, but you're not quite sure why.
5. Men are like..... Chocolate Bars .... Sweet, smooth, & they usually head right for your hips.
6. Men are like ... Commercials...... You can't believe a word they say.
7. Men are like.... Department Stores ..... Their clothes are always 1/2 off.
8. Men are like........ Government Bonds..... They take soooooooo long to mature.
9. Men are like...... Mascara..... They usually run at the first sign of emotion.
10. Men are like...... Popcorn.... They satisfy you, but only for a little while.
11. Men are like.... Snowstorms.... You never know when they're coming, how many inches you'll get or how long it will last.
12. Men are like ........ Lava Lamps.... Fun to look at, but not very bright.
13. Men are like...... Parking Spots..... All the good ones are taken, the rest are handicapped.

Now DON'T BOTHER to send this to all the remarkable women you know, as well as to any understanding good-natured, fun kinda guys you might be lucky enough to know !!!!!

2 Apr 2007

Free WiFi!!!

Please check this out! Everything is FREE!!!

Google TISP
Tell me if it is working well... :D

What Say You? © 2005 - 2016.