30 May 2007

Kisah sedih di malam minggu...


Satu lagi malam kemenangan buat Seman Wheelie. Terbeliak matanya mengira wang yang dimenanginya setelah mengalahkan Awang Neo dalam perlumbaan tadi. Khusyuk mengira, tidak disedari lansung dek Seman yang Ani, antara gadis yang paling anggun di kawasan Pertama Kompleks, sudah pun membonceng motornya.

Didakapnya Seman dari belakang sambil berbisik manja ke telinga Seman,

"Bang, bawakla Ani balik malam ni. Ani sunyi la tido sorang-sorang nanti..."

Jari jemari Seman yang asyik mengira wang sejak tadi tiba-tiba berhenti. Kepalanya yang terhangguk-hangguk menunduk terus terdongak dek lambaian suara manja Ani yang menghembus ke telinganya. Seluruh badannya kaku, tergamam sejenak bagaikan dipanah petir.

Tanpa berkata apa, terus disumbatkan segala wang kertas ke dalam dompetnya lantas dipakaikan kepada Ani topi keledar lebih yang sentiasa dibawa kemana-mana untuk situasi-situasi sebegini. Dihidupkan enjin RXZnya lantas laju Seman memecut meninggalkan rakan-rakan sekumpulannya.

"Seman, Seman... sen pun kau dapat... mambang pun kau dapat malam ni... memang malam kau la ni..."

Kata Raz, rakan karib Seman kepada dirinya sendiri.

Dalam perjalanan pulang, segala peluang untuk mencilok ruang dicelah-celah kereta tidak ditinggalkan oleh Seman. Apatah lagi, semakin kuat dia menekan minyak, semakin kuat jualah pelukan Ani. Segala jenis lampu isyarat dan bonggol tidak diendahkan Seman.

"Hehe... orang cakap pompuan ni kalau lu bagi dia takut-takut, nanti dia lagi ghairah..."

Fikir Seman di dalam benaknya sambil laju dia memecut ke dalam kawasan rumah flatnya.

Tanpa membuka topi keledar, terus dipimpin Ani naik ke rumahnya di tingkat sembilan. Di dalam lif, hati Seman berdebar-debar memikirkan rancangan seterusnya. Matanya tajam merenung susuk tubuh Ani yang tidak ubah seperti model jamu yang menjadi pujaanya.

Makin dekat mereka ke rumah Seman, makin kuat debaran hati Seman. Sampaikan tangannya menggigil masa membuka pintu. Sebaik masuk ke dalam rumah, lampu kalimantang yang malap dipasangnya.

"Ini macam baru romantik. Ani duduk dulu ye, bang Seman nak mandi jap..."

"Ala bang Seman, tak payah mandi la... meh la duduk sebelah Ani ni. Boring la sorang-sorang..."

Gedegang! Topi keledar yang dipegang Seman terjatuh dek pujuk rayu Ani.

Terketar-ketar dia berjalan ke arah Ani yang sudah pun terbaring di atas sofanya. Berderau darah Seman melihat Ani. Perlahan-lahan ditumbangkan badannya. Jari-jemarinya Seman mula nakal. Gelak tawa kecil Ani bagaikan menaikkan lagi nafsu Seman yang sudahpun membuak-buak. Ani akur, merelakan dirinya diexplore oleh Seman.

"Tok! Tok! Tok!"

Bunyi ketukan pintu rumahnya tiba-tiba membantutkan gerak-geri Seman.

"Jais... Jais..."

Suara seorang lelaki sedang melaung diluar pintu.

Seman terkedu. Degup jantungnya kini sepantas motornya tadi. Dipalingnya ke kanan dah ke kiri; tiada tempat untuk sembunyi. Hanya tingkap rumahnya menjadi jalan keluar. Tanpa menghiraukan ketinggian rumahnya, Seman terus terjun keluar tingkap sambil bergayut pada engsel tingkapnya.

"T...t...takpe takpe Ani. Gi tengok sapa tu, c...cakap ni rumah Ani. Dok sorang kat s...sini. Abang Seman cuba g...gayut kat sini..."

Kata Seman tergagap-gagap dalam ketakutan.

Ani terus ke pintu dan bila dibukanya, seorang lelaki dalam umur 30-an sedang berdiri sambil bertanya,

"Ni rumah encik Jais ke?"

Ani tergamam.

"Tolooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong..."

Sayup tedengar suara Seman dari luar tingkap. Ani terus bergegas dan bila dijenguknya ke luar, mayat Seman sudahpun terdampar di tengah jalan.

Quality is never an accident, it is always the result of an intelligent effort.

24 May 2007

AS AN EMPLOYEE...


* the biggest motivation is salary

* the unluckiest thing is promotion without salary adjustment

* the most "shiok" thing is you don't work anyhow also get pay increment

* the greatest talent is "carry big stuff"

* the greatest mistake is to argue with your boss

* the most demoralising thing is to receive salary late

* the most pitiful thing is you did not get your salary and your boss ran away

* the happiest thing is you become your boss' boss

* the cleverest thing is you are late but boss doesn't know

* the stupidest thing is you publicly say that you are lazy

* the most common thing is - the boss says something but means another

* the proudest thing is you sack your boss

* the most "rugi" thing is you work hard but your colleague takes the credit

* the most dangerous thing is to become a "two-headed" snake

* the biggest satisfaction - updating blog or sending e-mail during office hours!! heheheheheheheh.... Ngeh ngeh ngeh...


18 May 2007

Blogging for Money to an End...

Morgan Stanley former economist Andy Xie warned of an imminent stock market crash in China, undeniably China is now has one of the world’s most influential economy alongside Japan, German, and the United States. Any minute disturbance or rumours would literally bring the entire world to another recession, something like the Great Depression in the early 19th century.

According to him, the recession would start from the United States and spiral down into Asia where exporters would be hit, he also warned that the global boom in equities would be over by 2008, which could be true considering the fact that after the Summer Olympics 2008, business would dwell in China and if things spin out of control, the rest is history, on top of that China GDP is growing at a rate of 8% - 10%, which is way above the average GDP and it is a basic principle of the universe where a reaction will create an un-opposing reaction, like an equation.

How about bloggers? and the internet? Personally I believe the Internet would be the hardest hit, or shall I say the first to hit the bottom. This recession is going to blow bloggers out of the water, they are not going to know what hit them. It is the end of blogging for money.

14 May 2007

"Bell" from UN...


11 May 2007

BAHAYA Masturbasi Bagi Wanita...

Lelaki pun boleh baca gak…boleh sampaikan kat bini atau aweks…hahaha. Khas buat kaum wanita aje, terutama yang suka masturbasi... (bebudak tolong main jejauh!!!)

Ada seorang wanita datang ke klinik, umur 35 tahun, penampilan masih ok lah, dia mengeluh kencing kadang-kadang ada rasa sakit. Biasalah doktor pun melakukan pemeriksaan rutin termasuk menyuruh wanita itu periksa urinenya. Besok paginya si wanita itu kencing dan dimasukan ke botol lalu menyuruh pembantunya untuk bawa botol itu ke klinik, pada waktu itu hujan lebat dan pembantu si wanita itu tiba-tiba tergelicik, sehingga menyebabkan botol yang dibawanya pecah.

Dia bingung nak minta majikannya kencing lagi takut, pasti kena hamuk, lalu dia berpikir, lebih baik aku ganti air kencingku aja daripada kena hamuk. Si pembantu itu pun cari botol dan kencing lalu dikirim ke klinik dan dia pulang sambil membawa resit tanda terima lalu diserahkan kpd majikannya.

Keesokan harinya wanita itu datang ke klinik lagi, dan doktor itu terkejut melihat hasil urinenya, lalu bertanya kpd wanita itu:

Doktor : Puan mempunyai suami?
Wanita : Tidak, udah lama jadi janda, suami saya meninggal.
Doktor: : Maaf, apakah puan punya boyfriend atau lelaki yang suka menemani puan.
Wanita: Tidak, saya dirumah saja, kadang2 ikut kegiatan sosial sikit- sikit.
Doktor jadi tambah bingung, tapi sebagai doktor mesti berwibawa dimuka pesakit, akhirnya doktor itu berkata:
Doktor : Puannnnnn, dengan nada sehalus mungkin, dari hasil pemeriksaan air kencing yang saya jalankan saya mengucapkan tahniah kepada puan,kerana ternyata puan saat ini sedang mengandung, jadi mungkin rasa sakit kalau kencing itu diakibatkan kerana kehamilan puan dan untuk itu saya beri surat supaya puan dirujuk oleh doktor ibu mengandung untuk merawat kandungan puan.

Muka si wanita itu tiba-tiba pucat, akhirnya dengan langkah longlai dia berjalan pulang. Sesampainya dirumah wanita itu lari kedapur dan membuka almari lalu mengambil TERONG UNGU YANG BESAR DAN PANJANG yang disimpannya, lalu dia membanting-banting terung itu ke meja sampai hancur sambil berkata:

SIAL KAU TERONG...! SIAL KAU TERONG...! PASAL DEK KAULAH AKU MENGANDUNG, MACAMANA ANAK AKU NANTI RUPANYA, JANGAN-JANGAN NANTI MUKANYA UNGU, SIAL KAU! AKU TAK MAU PAKAI KAU LAGI!!!KWANG, KWANG, KWANG....

10 May 2007

Blessed!!!


You are Blessed!


  • If you have food in the refrigerator, clothes on your back, a roof overhead and a place to sleep, you are richer than 75% of the people of this world!
  • If you have money in the bank and in the purse, you are among the top 8% of the world's wealthy persons!
  • If you wake up this morning with more health than illness, you are more blessed than one million who will not survive this week!
  • If you have never experienced the danger of battle, the loneliness of imprisonment, the agony of torture or the pangs of starvation, you are more blessed than three billion people in the world!
  • If you hold up your head with a smile on your face and are truly thankful, you are more blessed because you can offer healing touch!
  • If you can read this message, you are more blessed than over two billion people in the world that cannot read at all!
Count your blessings and pass this message to remind everyone else how blessed they are.


9 May 2007

Life...

Life is a Rope that Swings us through Hope
Always believe Today is much Better than Yesterday and Tomorrow will be Better than Today!
Life gives Answers in Three ways,
It says YES and gives whatever u Want
It says NO and gives u something Better
It says WAIT and gives u the Best..


7 May 2007

Top 10 Fastest Cars in the World...

Finding the world's fastest car isn't so easy as you might expect. Some models are well known for their 0-60 mph (0-100 km/h) acceleration, some have engines with horsepower outputs compared to those of rockets, especially if they've been heavily modified in terms of fuel, engine size or type and the number of superchargers.

We will now look at the 10 street-legal factory made fastest cars in the world in terms of maximum speed, as declared by the manufacturers (we'll mostly have to take their word for it).

10 – Aston Martin V12 Vanquish S

9 – Ruf RT 12 Porsche

8 - Mercedes-Benz SLR McLaren "722 Edition"

7 - Lamborghini Murcielago LP640

6 - Pagani Zonda C12 F

5 - Bristol Fighter T

4 – McLaren F1

3 - Koenigsegg CCR

2 - Bugatti EB 16/4 Veyron

1 - Barabus TKR

Barabus TKR

4 May 2007

Value...

To realize
The value of a sister

Ask someone

Who doesn't have one.

To realize
The value of ten years:
Ask a newly
Divorced couple.

To realize
The value of four years:
Ask a graduate.

To realize
The value of one year:
Ask a student who
Has failed a final exam.

To realize
The value of nine months:
Ask a mother who gave birth to a still born.

To realize
The value of one month:
Ask a mother
who has given birth to
A premature baby.

To realize
The value of one week:
Ask an editor of a weekly newspaper.

To realize
The value of one hour:

Ask the lovers who are waiting to Meet.


To realize
The value of one minute:

Ask a person

Who has missed the train, bus or plane.


To realize
The value of one-second:

Ask a person

Who has survived an accident...


To realize

The value of one millisecond:

Ask the person who has won a silver medal in the Olympics


Time waits for no one. Treasure every moment you have. You will treasure it even more when you can share it with someone special.

To realize the value of a friend:
Lose one


What Say You? © 2005 - 2016.