26 Apr 2006

Cheating!!!


This is how a woman cheating in an exams!!!

Then the college found the solution to overcome it... Huh!!! Women...!!! :p


25 Apr 2006

KaWaN BaiK

Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.


Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Kawan yang baik akan menghebahkan buletin ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik...kepada kawan baik kita.

Kita kawan kan...???

You better check this!



A comment received for my post TODAY. Check it at:-

Petua dan tips daripada Dr.Fatma..

(From Dr. Fatma's tafsir Al-Quran class How to use the Surah Al Fatihah)

1. To make someone (YOUR Husband, your children) think of you all the time :
* Read the Al-Fatihah 14 times before going to sleep.

2. For terminal diseases:
* Read the Al-Fatihah 41 times and blow it in the water. Drink and take a bath with that water.

3. For the mentally ill:
* Read the Al-Fatihah 7 times while rubbing the person's head once in the morning and once at night, everyday without fail.

4. When in extreme pain:
* Read the Al-Fatihah 3 times and blow it in a glass of water and drink it.Then, read the Al-Fatihah while rubbing the area that is in pain.

5. For babies who cry at night or at any time:
* Read the Al-Fatihah 7 times while rubbing the baby's head.

6. For injury : ex: Cut, Bee sting, Bleeding, Finger got slammed by the door
* Read the Al-Fatihah 3 or 7 times, using your thumb, take your saliva from the "langit-langit" of your mouth and rub it onto the injured area.

All of the above INSYAALLAH will work with several conditions:
* Believe that the Al-Fatihah is the best "penawar" for everything
* Read it with full "khusyuk"
* Tawakal to Allah
* Use it with GOOD "niat" /intentions.

Untuk yang berhajat: (percepatkan jodoh, memanjangkan jodoh,dikurniakan cahaya mata, sembuhkan penyakit, elakkan dari malapetaka,diampunkan dosa dan sebagai nye):

* Dilakukan pada hari Jumaat selepas sembahyang Asar sehinggalah masuknye waktu Maghrib.
* Duduk menghadap kiblat
* Lakukannya dengan khusyuk dan yakin yang Allah akan membantu kita
* Baca lah Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Allah berulang-ulang sepanjang-panjang kita duduk selepas sembahyang asar sehinggalah masuknye waktu maghrib.
* Masuk sahaja waktu Maghrib, di kala the first "Allahuakbar" dilaungkan, terus lah angkat tangan dan berdoa kepada Allah yg MAHA berkuasa dgn apa yg dihajati.
* Buat sebanyak 3 Jumaat berturut turut.

Mintak lah yg baik baik. Niat biar baik. InsyaAllah akan dimakbulkan oleh Allah. Wallahualam.

Notes taken from Ustazah Fatma's last lecture session taken by her closest friend, Ani:-

Untuk awet muda both internal & external.
1.Zikir - Baca:-

" Ya Badiyah " 1 x
" Ya Nur " 1 x
" Ya Hadi " 1 x
" Ya Allah " 3 x

dan tiup ke tapak tangan dan sapu ke raup muka kita pada tiap hari.

2.Baca ayat Al Waqiah , ayat ke 35,36,37 dan 38, pada tiap selepas sembahyang subuh ke air dan minum. (air rawatan dalaman to look young and feel young inside)

3.Baca Al Waqiah tiap tiap hari sebelum tidur kita akan kaya dengan ketenangan jiwa.

4.Baca Al Waqiah Ayat 19 untuk yang selalu sakit kepala. Moga-moga boleh menghilang/meredakan.

24 Apr 2006

Perlahankan Hidup Untuk Berfikir.....

Artikel yang baik untuk direnungi...

Saya telah mengikuti kes selsema burung hampir dua tahun. Ini bermula apabila terjadinya kes pertama selsema burung di Vietnam pada bulan Disember 2003. Pada awal tahun 2004 wabak yang sama telah merebak di Thailand. Pada Februari 2005 ianya berjangkit ke Kemboja. Julai berikutnya wabak ini telah sampai ke Indonesia. Tahun lalu selesema burung telah melanda Indonesia. Kemudian wabak ini telah sampai ke Gombak.

Hari ini hama wabak burung ini telah ditemui di Iraq, Nigeria, Azerbaijan, Bulgaria, Greece, Itali, Slovenia, Iran, Austria, Jerman, Mesir, India dan Perancis. Hingga ke hari ini ada 192 kes jangkitan dari burung ke manusia dan telah mengambil nyawa 92 manusia. Di Indonesia 19 mangsa telah mati dan di Vietnam 42. Semua data-data ini saya pungut dari laporan World Health Organisation (WHO).

Hama avian ini memang telah lama wujud terutama dalam badan itik. Hama ini tidak mencederakan atau membawa penyakit kepada itik. Ianya menjadi bahaya apabila hama ini berjangkit kepada ayam. Ayam adalah satu-satunya burung yang terlalu rapat hubungan dengan manusia. Hasilnya jangkitan yang telah berlaku ini semuanya bersabit dengan ayam.

Saya sendiri memang telah lama menjauhkan diri dari membeli ayam atau memakan daging ayam. Saya belum pernah menjejakkan kaki ke dalam restoran segera yang menjual ayam goreng atau burger. Ini bukan kerana saya telah menjadi vegetarian tetapi kerana saya telah melihat dan membaca tentang cara dan teknik pemeliharaan ayam yang sedang berjalan hari ini.

Dari apa yang saya baca dan apa yang saya lihat - tempat-tempat pemeliharaan ayam moden ini samalah seperti bom jangka yang akan meletup bila-bila masa sahaja.

Kalau dulu, ayam-ayam di kampung akan membesar dalam masa tiga atau empat bulan. Bandingkan, ayam-ayam moden hari ini hanya mengambil masa kurang lebih 40 hari sebelum ianya dijual ke pasaran. Dalam masa yang sama ayam-ayam moden ini kelihatan lebih besar, lebih subur dan lebih lembut dagingnya. Dalam semua kelebihan ini saya ingin bertanya apakah ianya lebih selamat untuk dimakan?

Ayam-ayam moden hari ini kelihatan semuanya memakai baju yang sama. Mereka didudukkan di dalam bilik yang sempit dan diberi makan mengikut peraturan. Ayam-ayam ini juga diberi pelbagai jenis pil dan hormon agar ianya 'kelihatan' subur dan menarik apabila ianya telah disembelih untuk dijual di pasar. Ayam-ayam ini juga tidak pernah mengotorkan kaki mencakar tanah mencari cacing. Badan ayam-ayam ini tidak pernah dipanah oleh cahaya matahari. Bayangkan dalam masa 40 hari dari sebiji telor yang menetas dengan kuasa eletrik, ianya siap sedia untuk dihidangkan ke meja makan.

Ketika saya berada di Britain pada tahun 80an dahulu telah timbul satu malapetaka besar ? mad cow disease ? sakit lembu gila. Pada awalnya pihak yang berwajib kurang mengambil perhatian tentang penyakit lembu gila ini. Berita-berita awal penyakit ini hanya dilaporkan sebagai kes yang terpencil. Ini berlanjutan sehingga ke tahun 90an apabila penyakit lembu gila ini telah merebak dan meragut nyawa bukan sahaja lembu tetapi manusia yang memakan daging lembu ini juga turut menjadi gila.

Akhirnya terbocor berita kajian tentang bagaimana penyakit ini muncul. Kajian dan berita yang dilaporkan cukup memeranjatkan. Dari kajian, orang ramai telah diberitahu bahawa lembu-lembu daging ini telah diberi makanan khusus yang bukan sahaja dari rumput dan bijirin. Bahan campuran makan lembu ini termasuk juga lebihan-lebihan dari daging dan tulang kambing dan ayam yang dicampurkan untuk menjadikan lembu ini gemuk. Bayangkan lembu telah memakan kambing dan ayam. Perkara ini telah berlaku begitu lama sekali sehingga memunculkan penyakit lembu gila.

Bahan makanan ini bukan lagi asli tetapi satu yang tidak asli yang hanya bertujuan untuk kemontokan lembu. Manusia hari ini telah terperangkap dalam tamadun moden yang pada awalnya menjanjikan kebaikan tetapi apa yang kita temui hari ini adalah di sebaliknya. Modeniti yang telah mengampuh abad ke dua puluh semakin dilihat sebagai satu ancaman.

Modeniti hari ini berkemungkinan memusnahkan bukan sahaja manusia malah akan meledakkan dunia yang kita duduki ini.

Kelihatan apa sahaja yang telah kita teroka, kita bina dan kita lakukan akan membawa dan melahirkan satu padah akibat yang baru. Akibat yang baru ini pula akan cuba kita ubati…sayangnya ianya juga akan membawa satu lagi bencana yang lebih besar. Kini semakin jelas bahawa 'pengetahuan dan keilmuan' yang kita temui selama ini semakin mengancam diri kita sendiri. Pandangan yang berpendapat bahawa ilmu pengetahuan manusia akan dapat menundukkan alam telah menjadi satu pandangan yang silap dan semakin dikritik. Semakin bijak percubaan kita untuk menakluki alam semakin kuat dan keras jawapan alam terhadap kita.

Keadaan ini sama juga dengan cara ayam-ayam moden yang berbaju putih yang dipelihara dalam bilik-bilik kecil. Apa yang sedang kita lakukan terhadap ayam-ayam ini ialah niat kita untuk melawan hukum alam. Memang betul para pakar telah melakukan kajian yang rapi tetapi wajib diingat bahawa ayam sebagai burung seharusnya berkeliaran bebas berjalan dan sesekali terbang.

Ayam-ayam di dalam sangkar ini bukan sahaja telah dinafikan hak untuk berjalan bebas malah ayam-ayam ini telah juga dinafikan hak berahi seksualitinya. Ayam jantan dan ayam betina di dalam bilik-bilik kecil ini tidak pernah mengawan.

Kalau ayam betina ini tidak pernah jumpa ayam jantan, apa jenis telur yang keluar? Apa jenis anak ayam yang akan menetas?

Saya bukan ahli sains atau pakar dalam hal hidupan binatang. Tetapi saya memiliki hak untuk menimbulkan pekara-pekara ini kerana saya pernah melihat bagaimana ayam-ayam yang mati di dalam sangkar atau di rumah-rumah ayam dibiarkan mati dan akhirnya menjadi bahan makanan untuk ayam-ayam yang lain. Kalau dahulu ada lembu yang memakan ayam dan kambing kini ayam pula sedang memakan ayam. Apa yang akan terjadi kepada ayam-ayam yang memakan daging kawan-kawan mereka?

Mungkin ada saintis yang akan mengatakan ini tidak membawa apa-apa masalah tetapi sebagai seorang yang tidak terdidik dalam ilmu sains saya akan menganggap ini satu perkara gila. Ayam bukan burung hereng (vulture). Daging ayam bukan makanan untuk ayam.

Mungkin ada yang akan mengajukan pendapat bahawa manusia yang semakin padat dalam dunia ini tidak memiliki pilihan. Dunia ini bertambah sempit dan industri makanan wajib melahirkan makanan yang cukup untuk semua. Saya menolak pandangan ini. Ini bukan satu pandangan yang menyeluruh. Ayam dalam sangkar yang berhimpit-himpit hanya satu manifestasi dari budaya modeniti abad kedua puluh.

Saya menimbulkan kes ayam ini sebagai satu manifestasi modeniti kerana ketika ini dunia sedang membincangkan hama avian sedang merebak. Saya ingin menjemput kita semua untuk duduk sebentar dan berfikir apa yang sebenarnya sedang terjadi kepada tamadun manusia yang kita panggil moden ini. Kita bergegas ke hulu ke hilir untuk mencari apa? Semuanya ingin kita lakukan dengan pantas dan segera ? mee segera, makanan segera, ayam segera, sayur segera- teh segera ? semua ingin disegerakan.

Cepat, pantas dan segera ini hendak ke mana? Dengan segala kesegeraan ini apakah kita telah berjaya menawan dan mengumpul masa. Saya kurang yakin yang manusia moden telah dapat mengumpul masa. Apa yang saya lihat dalam segala kesegeraan ini kita sebagai manusia sedang terperangkap dalam satu bilik yang kecil, bangun dan bekerja mengikut masa, memakai baju yang sama, memakan makan yang dicampur hormon, pil dan ubat perasa agar kita sihat untuk menjual tenaga. Ini pada anggapan saya tidak berapa jauh bezanya dari kehidupan ayam berbaju putih. Cuma masanya belum sampai di mana kita akan memakan mayat kawan kita.

17 Apr 2006

Bananas!

After reading THIS, you'll NEVER look at a banana in the same way again!

Bananas Containing three natural sugars - sucrose, fructose and glucose combined with fiber, a banana gives an instant, sustained and substantial boost of energy. Research has proven that just two bananas provide enough energy for a strenuous 90-minute workout. No wonder the banana is the number one fruit with the world's leading athletes. But energy isn't the only way a banana can help us keep fit. It can also help overcome or prevent a substantial number of illnesses and conditions, making it a must to add to our daily diet.

Depression:
According to a recent survey undertaken by MIND amongst people suffering from depression many felt much better after eating a banana. This is because bananas contain tryptophan, a type of protein that the body converts into serotonin, known to make you relax, improve your mood and generally make you feel happier.

PMS:
Forget the pills - eat a banana. The vitamin B6 it contains regulates blood glucose levels, which can affect your mood.

Anaemia:
High in iron, bananas can stimulate the production of hemoglobin in the blood and so helps in cases of anemia.

Blood Pressure:
This unique tropical fruit is extremely high in potassium yet low in salt, making it the perfect way to beat blood pressure. So much so, the US Food and Drug Administration has just allowed the banana industry to make official claims for the fruit's ability to reduce the risk of blood pressure and stroke.

Brain Power:
200 students at a Twickenham (Middlesex) school were helped through their exams this year by eating bananas at breakfast, break, and lunch in a bid to boost their brain power. Research has shown that the potassium-packed fruit can assist learning by making pupils more alert.

Constipation:
High in fiber, including bananas in the diet can help restore normal bowel action, helping to overcome the problem without resorting to laxatives.

Hangovers:
One of the quickest ways of curing a hangover is to make a banana milkshake, sweetened with honey. The banana calms the stomach and, with the help of the honey, builds up depleted blood sugar levels, while the milk soothes and re-hydrates your system.

Heartburn:
Bananas have a natural antacid effect in the body, so if you suffer from heartburn, try eating a banana for soothing relief.

Morning Sickness:
Snacking on bananas between meals helps to keep blood sugar levels up and avoid morning sickness.

Mosquito bites:
Before reaching for the insect bite cream, try rubbing the affected area with the inside of a banana skin. Many people find it amazingly successful at reducing swelling and irritation.

Nerves:
Bananas are high in B vitamins that help calm the nervous system.

Overweight and at work?
Studies at the Institute of Psychology in Austria found pressure at work leads to gorging on comfort food like chocolate and chips. Looking at 5,000 hospital patients, researchers found the most obese were more likely to be in high-pressure jobs. The report concluded that, to avoid panic-induced food cravings, we need to control our blood sugar levels by snacking on high carbohydrate foods every two hours to keep levels steady.

Ulcers:
The banana is used as the dietary food against intestinal disorders becauseof its soft texture and smoothness. It is the only raw fruit that can be eaten without distress in over-chronicler cases. It also neutralizes over-acidity and reduces irritation by coating the lining of the stomach.

Temperature control:
Many other cultures see bananas as a "cooling" fruit that can lower both the physical and emotional temperature of expectant mothers. In Thailand, for example, pregnant women eat bananas to ensure their baby is born with a cool temperature.

Seasonal Affective Disorder (SAD):
Bananas can help SAD sufferers because they contain the natural mood enhancer tryptophan.

Smoking:
Bananas can also help people trying to give up smoking. The B6, B12 they contain, as well as the potassium and magnesium found in them, help the body recover from the effects of nicotine withdrawal.

Stress:
Potassium is a vital mineral, which helps normalize the heartbeat, sends oxygen to the brain and regulates your body's water balance. When we are stressed, our metabolic rate rises, thereby reducing our potassium levels. These can be rebalanced with the help of a high-potassium banana snack.

Strokes:
According to research in "The New England Journal of Medicine," eating bananas as part of a regular diet can cut the risk of death by strokes by as much as 40%!

So, a banana really is a natural remedy for many ills. When you compare it to an apple, it has four times the protein, twice the carbohydrates, three times the phosphorus, five times the vitamin A and iron, and twice the other vitamins and minerals. It is also rich in potassium and is one of the best value foods around. So maybe its time to change that well-known phrase so that we say, "A banana a day keeps the doctor away!"

PLUS
If your roses are covered with Aphids, drape banana skins over the branches, it's amazing, but in a day or less, they are GONE! I've tried it, and I couldn't believe it, no more aphids, as long as I save my banana skins for the rose bushes!

RAMALAN TAHUN 2006


1. Seorang pemimpin besar dunia yg memusuhi orang-orang Islam selama ini akan memeluk islam.

2. Sebuah negara yg banyak menghulurkan bantuan kpd dunia luar selama ini memerlukan pula bantuan untuk menyelamatkan pemerintahan dan mengekal kepercayaan rakyat kpd pucuk pimpinan sedia ada.

3. 'Manis' selain gula ditemui. kemudian akan berkembang menjadi sumber perasa yg tidak merbahaya.

4. Sebuah negara di Asia (Tenggara?) akan dijadikan anak angkat kuasa besar dunia. Segala macam pengiktirafan dan kehebatan akan dicipta untuk mengagungkan negara angkat berkenaan.

5. Trend berjanggut pada anak muda dihebatkan lagi dengan pemakaian lebai dan sarban yang beranika warna. Pemakaian begini dimulai oleh sekumpulan anak muda (mungkin kumpulan muzik rock/hiphop) dan menjadi ikutan di selluruh dunia.

6. Akan muncul seorang kanak-kanak yang mencipta formula dahsyat.

7. band rock popular akan merakam lagu-lagu dari album kumpulan rock yang lain. Saling tukar menukar lagu untuk dibandingkan kehebatan dan kelainan persembahan.

8. Muncul dua body/insan yang semacam satu (??)

9. Penemuan sejenis dadah yg power, memberi penuh keajaiban dan kepalsuan y g dahsyat. Tapi langsung tidak mempunyai kesan bahaya jangka panjang. Dadah ini juga akan diharamkan.

10. Satu negara akan lenyap. Kemunculan dua negara baru yg singkat umurnya. (?tak paham aku?).

Betul ke tidak ke... ramalan semata-mata.... :p

14 Apr 2006

76 Petua Ilmiah Memenangi Hati Wanita


Berikut adalah petua ilmiah bagaimana anda boleh memenangi hati wanita kekasih anda. lanya dipetuakan oleh para bijak pandai setelah mengkaji apakah kesukaan wanita yang memang sentiasa mahukan perhatian.Petua ini khas untuk suami isteri:

  1. Bila saja anda pulang ke rumah, carilah dia dahulu sebelum anda lakukan perkara lain dan peluklah dia.
  2. Tanya kepadanya soalan-soalan yang tertentu menunjukkan anda sedar apakah yang dia rancang untuk lakukan hari ini.
  3. Latihlah diri anda untuk mendengar serta bertanya soalan kepadanya.
  4. Bentengi diri anda untuk menyelesaikan masalahnya, tapi tunjukkan sifat memahami anda.
  5. Berikan padanya perhatian yang sebenar tanpa menunggu dia memintanya selama setengah jam setiap hari.
  6. Bawakan kepadanya hadiah yang mengejutkannya pada bila-bila masa lebih-lebih lagi pada tarikh atau perayaan yang bermakna.
  7. Rancanglah masa untuk bersamanya beberapa hari sebelum itu,jangan menunggu hingga malam Jumaat kemudian bertanya pula apakah yang hendak buat.
  8. Jika pada suatu malam, dia merasa letih atau terlalu sibuk untuk memasak, tawarkan diri anda untuk memasak pula.
  9. Selalulah memujinya dari segi kecantikan dan keanggunan rupa parasnya.
  10. Akui perasaannya bila dia merasa marah.
  11. Tawarkan bantuan kepadanya bila dia merasa letih dan penat.
  12. Jadualkan mana-mana perjalanan lebih awal agar dia tidak kelam kabut membuat persediaan.
  13. Sekiranya anda terlewat, jangan lupa untuk menelefon dia dan beritahu dia tentang hal itu.
  14. Bila dia mahukan sokongan anda dengan bertanya mengenai sesuatu perkara, katakan ya atau tidak. Jangan jadikan dirinya rasa bersalah kerana bertanya.
  15. Semasa perasaannya tersinggung, berikan padanya rasa simpati anda dan nyatakan kepadanya 'Saya kasihan awak tersinggung'. Kemudian diamlah, biarkan dia dapat merasakan bahawa anda memahami yang dia tersinggung. Jangan cuba jelaskan pula kenapa rasa tersinggungnya itu bukan salah anda.
  16. Bila anda perlukan masa untuk bersendirian akibat gusar,katakan padanya anda akan pulang dan anda perlukan sedikit masa untuk berfikir mengenai sesuatu.
  17. Sekiranya perasaan anda telah reda dan anda pulang ke rumah,bercakaplah dengannya apakah dia yang menggusarkan anda dengan cara yang hormat dan tidak menyalahkan dia. Dia perlu tahu agar dia tidak menyangka yang bukan-bukan.
  18. Bila cuaca sejuk, eloklah rapatkan diri anda kepadanya dan biarkan kehangatan tubuh anda dapat menghangatkan jiwanya.
  19. Pada masa dia mahu berbincang dengan anda, letakkan buku,majalah atau akhbar yang sedang anda baca, dan tutup TV. Berikan perhatian sepenuhnya.
  20. Sekiranya selalunya dia yang membasuh pinggan, sesekali bantu dia untuk membasuh pinggan pula, terutamanya jika dia letih.Bantulah dia menggosok bekas yang sukar atau kerja membasuh yang sukar.
  21. Pastikan bila dia letih atau marah, tanya dia apa yang dia hendak buat dan tawarkan bantuan anda dengan melakukan beberapa kerja yang akan dilakukannya.
  22. Bila anda hendak keluar rumah, tanya dia adakah barang yang patut dibeli, dan jangan lupa pula membelinya.
  23. Beritahu padanya bila anda mahu tidur atau mahu keluar.
  24. Berikan dia lima kali pelukan setiap hari. Satu waktu subuh, satu zohor, asar, maghrib dan isya'. Jika tidak berkesempatan,himpunkan dua atau tiga pelukan pada waktu yang terluang.
  25. Telefon dia semasa anda bekerja dan bertanya khabar atau kongsikan sesuatu yang menarik, atau hanya katakan 'Aku cinta padamu'.
  26. Katakan 'Aku cinta padamu' sekurang-kurangnya sekali sehari.
  27. Bantu dia untuk mengemaskan katil dan membersihkan bilik tidur.
  28. Letakkan pakaian yang sudah patut di basuh ke bakul yang dikhaskan.
  29. Selalulah periksa sama ada tong sampah sudah penuh dan tolong buang sampah. Kemudian tolong letakkan plastik sampah dalam tong tu.
  30. Bila anda hendak berjalan jauh, telefon dia, biar dia tahu anda selamat sampai dan berikan nombor telefon tempat itu.
  31. Basuhkan kereta yang dipakainya.
  32. Bersihkan diri anda dan pakai wangi-wangian sebelum jima' jika itu yang dia suka.
  33. Bila dia merasa marah kepada seseorang, eloklah anda menyebelahi isteri anda. Kalau anda tidak bersetuju dengan caranya, itu boleh diselesaikan kemudian.
  34. Selalulah tawarkan diri anda untuk mengurut belakang,tengkuk dan kakinya.
  35. Jadikan tabiat merangkulnya dan mengasihinya yang bukan bertujuan untuk jima'.
  36. Sabarlah bila dia mahu berkongsi pendapat dengan anda. Jangan mengalihkan pandangan anda pada benda lain, atau melihat jam.
  37. Tunjukkan kasih sayang anda ketika bersamanya walau di khalayak ramai.
  38. Bila anda memegang tangannya, jangan pula jadikan tangan anda kaku dan lumpuh.
  39. Ambil tahu apakah makanan atau minuman yang dia suka agar anda boleh suruh dia memilih apa yang dia memang gemar.
  40. Sarankan beberapa restoran yang baik, jangan bebankan padanya untuk menentukan di mana hendak makan.
  41. Luangkan masa anda untuk pergi bersamanya ke tempat yang dia suka pergi, selama mana tempat itu adalah tempat yang baik atau diharuskan.
  42. Wujudkan masa bila mana anda boleh memakai pakaian bersama-sama.
  43. Cuba memahami bila dia lewat atau tiba-tiba mahu menukar pakaiannya.
  44. Berikan perhatian yang lebih kepadanya daripada orang lain ketika anda berada di khalayak ramai.
  45. Jadikan dia lebih penting dari anak-anak anda. Biarkan anak-anak anda menyaksikan bahawa isteri mendapat perhatian anda yang lebih utama dan lebih awal sebagai contoh kepada mereka.
  46. Belikan dia hadiah-hadiah kecil dan comel.
  47. Belikan untuknya pakaian. Pastikan anda tahu saiz tubuhnya serta warna, fesyen dan corak yang lebih digemarinya. Atau anda boleh belikan kain untuk dijahit kemudiannya.
  48. Ambillah gambarnya pada waktu-waktu keramaian atau di tempat-tempat yang mahu dijadikan kenangan.
  49. Luangkan masa bersendirian dengannya untuk melakukan sesuatu yang romantik.
  50. Biar dia tahu bahawa anda bawa gambarya dalam dompet anda dan menggantikan ia dengan gambar terbaru bila sudah sampai masanya.
  51. Biarlah anda yang memandu ketika berjalan jauh. Pandulah dengan selamat, tidak terialu laju hingga mengecutkan hatinya dan tidak pula terlalu perlahan sedangkan anda boleh laju.
  52. Perhatikan bagaimanakah perasaannya dan berikan komen yang menunjukkan anda ambil berat seperti 'Awak nampaknya gembira hari ini' atau 'Awak nampak letih' dan kalau boleh tanya sebabnya agar anda tahu apa yang mengembirakannya dan sebaliknya.
  53. Bila anda keluar bersamanya, anda sendiri perlulah tahu arah tujuan anda agar dia tidak terasa tertekan memandu arah kepada anda.
  54. Solat bersama dan berdoa bersama.
  55. Kejutkan dia dengan puisi atau nota cinta.
  56. Layanilah dia sebagaimana anda melayani semasa awal-awal dahulu.
  57. Tawarkan diri untuk membaiki sesuatu di rumah. nyatakan anda ada masa untuk itu. Tapi jangan pula tawarkan diri melakukan perkara yang tidak mampu anda lakukan dengan baik. Tolong asah pisau. Gunakan gam yang baik untuk melekatkan sesuatu yang telah pecah. Tolong gantikan lampu yang telah terbakar.
  58. Bacakan dengan kuat sesuatu ruangan akhbar yang menarik minatnya.
  59. Tuliskan dengan kemas apa-apa pesanan untuknya yang anda terima melalui telefon.
  60. Pastikan bilik mandi bersih dan kering bila anda sudah mandi.
  61. Bukakan pintu untuknya. Tawarkan diri untuk membawa barangan yang dibawanya. Tawarkan untuk bawakan barangan yang berat. Jika hendak berjalan, letak dan barangan yang hendak dibawa di kereta.
  62. Bila dia memasak, pujilah masakannya.
  63. Sewaktu anda mendengar dia berkata, pandanglah ke matanya. Tunjukkan bahawa anda berminat dengan menyatakan 'Betul kata awak'. Di masa yang sesuai, pegang dia dengan tangan anda bila anda berkata kepadanya.
  64. Tunjukkan minat anda pada apa yang dia buat hari ini, pada buku yang dia baca, dan pada orang lain yang dia hubungi.
  65. Bersedialah untuk masuk tidur bersama dan masuklah ke kamar seiring dengannya.
  66. Berikan dia ciuman dan berikan salam atau kata selamat tinggal bila anda mahu keluar rumah.
  67. Ketawalah pada jenaka dan senda guraunya.
  68. Katakan terima kasih bila dia buat sesuatu untuk anda.
  69. Rancanglah untuk makan angin bersamanya.
  70. Berbincanglah dengan cara yang menunjukkan kepadanya bahawa anda mahu dia dapat apa yang dia kehendaki dan anda juga mahu apa yang anda kehendaki. Ambil berat, tapi jangan berat sebelah.
  71. Bila anda berjauhan darinya, beritahu padanya bahawa anda rindu padanya.
  72. Belikan untuknya makanan yang dia gemari.
  73. Minta pandangannya tentang sesuatu dan hargai pandangannya.
  74. Ramai lelaki menganggap yang penting bila bersama wanita ialah melakukan perkara-perkara besar saja tetapi sebenarnya yang akan memenangi hati wanita ialah bila lelaki melakukan hal-hal kecil untuk membantunya dan menunjukkan anda ambil berat padanya.
  75. Dengan cara ini wanita akan merasa dirinya dicintai. Bila dia merasa dicintai, dia akan cinta pada anda tanpa berdolak-dalik.
  76. Anda juga akan dapati bahawa melakukan kerja-kerja kecil untuk wanita akan mengubati hati anda. Bila dia gembira anda akan turut gembira. Anda akan merasa lebih berguna dan berjasa kerana isteri anda telah memperolehi perhatian yang dia perlukan.


SEMOGA BAHAGIA...

MEMAGARI DIRI DARI SIHIR


Cara memagar diri dari ilmu hitam (sihir)Di bawah ini ini di nyatakan cara cara atau amalan yang boleh di lakukan untuk memagar diri anda dari perbuatan jahat tukang sihir atau pengamal ilmu hitam.Sihir mungkin tidak mengenal siapa anda.Ia boleh menyerang anda..ketahuilah cara memagari diri anda dari sihir dan gangguan syaitan.

Pagar Pertama (1)
Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah.

Amalkan memakan tamar (kurma) 'Ajwah dan jika boleh makan bersama dengan Tamar Madinah. Sekiranya anda tidak boleh mendapatkan kedua-dua jenis tamar tersebut, makanlah apa-apa jenis tamar yang ada supaya menepati sabda Rasulullah S.A.W. yang berbunyi
"Barangsiapa yang memakan tujuh biji tamar 'Ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu".
Riwayat al Bukhari.

Pagar Kedua (2)
Berwuduk sebelum tidur

Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T. kepada mereka. Sabda Rasulullah S.A.W.:
Ertinya: "Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu. Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan ada bersamanya seorang Malaikat. Malaikat tersebut tidak akan pernah terlalai walau pun sedetik untuk mengucapkan doa: 'Ya Allah! Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci'"
Riwayat at Tabraaniy dengan sanad yang baik.

Pagar Ketiga (3)
Mengambil berat tentang solat berjemaah

Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan.Bersikap sambil lewa terhadap solat berjemaah menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain. Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a.,Rasulullah S.A.W. telah bersabda :
Ertinya: 'Mana-mana kampung mahupun kawasan kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaltan. Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah. Sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.'
Riwayat Abu Daud dengan sanad yang baik.

Pagar Keempat (4)
Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari sihir.

Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya.Sifat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu. Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tak ubah seperti bumi yang ketandusan akibat kesan tindakbalas hasil perlakuan syaitan tersebut. Ibnu Mas'ud r.a. telah berkata Rasulullah S.A.W. pernah diberitahu tentang perihal seorang lelaki yang tidur hingga ke Subuh dengan tidak mengerjakan solat malam, maka Rasulullah S.A.W. pun bersabda:
Ertinya: "Sesungguhnya syaitan telah kencing di dalam telinganya"
Riwayat al Bukhari dan Muslim.

Pagar Kelima (5)
Membaca doa perlindungan apabila masuk di dalam tandas.

Tandas adalah tempat kotor dan merupakan rumah bagi syaitan. Oleh itu ia akan cuba sedaya upaya menggunakan kesempatan yang ada untuk menguasai seseorang muslim setiap kali orang itu masuk ke tandas. Di dalam sebuah buku seorang mangsa sihir telah melapurkan bahawa dia pernah memasuki tandas dengan tidak membaca doa perlindungan. Seketika kemudian dia telah dirasuk oleh syaitan.
perlindungan dengan Apabila Rasulullah S.A.W mahu memasuki tandas, baginda akan membaca doaberkata :
Ertinya: "Dengan nama Allah. Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kekotoran dan gangguan syaitan".
Riwayat al Bukhari dan Muslim.
Maksudnya adalah berlindung dari gangguan syaitan-syaitan jantan atau betina.


Pagar Keenam (6)
Memagar isteri selepas selesai akad nikah

Selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin sebelum memulakan adab-adab berpengantin yang lain, hendaklah suami meletakkan tangan kanannya di atas ubun-ubun kepala isterinya sambil berdoa :
"Ya Allah, aku memohon kepadaMu kebaikannya dan kebaikan yang telah Engkau selubungi keatasnya, dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yang telah Engkau selubungi ke atasnya. Ya Allah berkatilah isteriku ini ke atasku dan lindungilah dirinya dari segala keburukan perbuatan orang-orang yang dengki, dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu daya"
Riwayat Abu Daud dan menurut al Albaaniy sanadnya baik.


Pagar Ketujuh (7)
Berwuduk sebelum tidur,membaca ayat-ayat al Kursi dan berzikir kepada Allah sehingga terlelap. Dalam satu hadis sahih telah menceritakan bahawa syaitan telah berkata kepada Abu Hurairah:
"Barangsiapa yang membaca ayat-ayat al Kursi sebelum tidur,dirinya sentiasa di dalam peliharaan Allah manakala syaitan sekali-kali tidak mampu mendekatinya sehinggalah ke waktu pagi'.
Rasulullah S.A.W. telah bersetuju dengan cerita Abu Hurairah tersebut sambil berkata:
"Ia telah bercakap benar kepada engkau, walhal dia sendiri sememangnya penipu!"
Riwayat al Bukhari.

Azlina Jailani then Lina Joy Controversial


Azlina Jailani then Lina Joy fighting for her christian name. Wow!!! Check these link:-


Who is this 41 year old Lina Joy? Anyone knows?

13 Apr 2006

Nice Cartoons!




Pencils, inks and digital colours
Original size 11 X 8,5 in (27,9 x 21,6 cm)
Unpublished caricatures
© COPYRIGHT MARC PAGEAU 2004

Jet nap


Be careful when you are going to sleep in public transport...

The real firefox...

Over-Confidence...!

A young man goes into a pharmacy and says to the pharmacist, "Hello, could you give me condom. I'm going to my girlfriend's place for dinner and I think I may be in with a chance!"

The pharmacist gives him the condom and the young man leaves. He soon returns and says, "Give me another condom because my girlfriend's sister is very cute too. She always crosses her legs in a provocative manner when she sees me and I think I might strike it lucky there too."

The pharmacist gives him a second condom and as the boy is leaving he turns back and says, "Go on, give me one more condom because my girlfriend's mum is still pretty cute and when she sees me she always makes eyes, and since she invited me for dinner, think she is expecting me to make a move!

During dinner, the young man is sitting with his girlfriend on his left, the sister on his right and the mum facing him.

When the dad gets there, the boy lowers his head and starts praying, "Dear Lord, bless this dinner and thank you for all you give us."

A minute later the boy is still praying; "Thank you Lord for your kindness."

Ten minutes go by and the boy is still praying, keeping his head down.

The others look at each other surprised and his girlfriend is even more surprised than the others. She gets close to the boy and says in his ear, "I didn't know you were so religious."

The boy replies, "I didn't know your dad was a pharmacist!"
 

12 Apr 2006

This May Help Your Firefox Memory Leak...


Now, this is by no means a REAL fix for the Firefox memory leak, but it certainly does appear to help it quite a bit. This little fix will move Firefox to your hard drive when you minimize it, and as a result it will take up less than 10MB of memory while minimized. So far, from my experiences with using this today, when you maximize Firefox it will obviously increase the memory usage. However, it does not seem to go back up to the insane amount that it was at before minimizing it. For example, Firefox was at 180MB of memory usage and then I minimized it and after a few seconds I maximized it. After maximizing it and continuing on my routine business it appeared to only have gone up to 60MB. This seems to be a good solution for me right now since I frequently maximize and minimize Firefox anyways.

Now I know many people will say that Firefox will take longer to maximize since it will be located on the hard drive, but I haven’t noticed ANY delays. It is able to redraw itself just as quickly as if it was located in the ram (in my experience). Okay, now here are the few simple steps:

   1. Open Firefox and go to the Address Bar. Type in about:config and then press Enter.
   2. Right Click in the page and select New -> Boolean.
   3. In the box that pops up enter config.trim_on_minimize. Press Enter.
   4. Now select True and then press Enter.
   5. Restart Firefox.

See how quick and painless that was? At any rate you can always go back and delete the same setting that you just created if you start to experience any issues. I have also set the browser.sessionhistory.max_total_viewers value to 0 because that will prevent Firefox from caching pages for the back button. This is also supposed to free up some memory that gets stolen.


Update: Martin has informed me that this fix also works for Thunderbird. I am not a Thunderbird user so I didn’t realize this. After thinking about it I realized it “should” also work for Netscape, Mozilla, and SeaMonkey. Also, this fix is only for Windows machines (sorry Mac users).

This May Help Your Firefox Memory Leak
Posted by Ryan on 26 Mar 2006 7:17 pm.
http://tech.cybernetnews.com

Bila pelajar sains bercinta...


Di ambang sore nan hening.

Aku : Kasihku, ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi isipadu jantungku. Masihkah kau tidak membuat sebarang anggapan??

Kau : Aku tidak percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru untuk menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku.

Aku : Kau jangan salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku ini, kerana aku dan dia masih lagi unsur dan bukannya sebatian.

Kau : Tapi, aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dengan kesetiaan yg kuberikan.

Aku : Tapi, cintaku padamu adalah pemalar!

Kau : Aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang kau
berikan masih lagi belum sahih.

Aku : Tapi, aku mengamalkan hukum newton ketiga di mana tindak balas cintaku bersamaan dengan cinta yg kau berikan.

Kau : Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah
'random' yg mempunyai janji-janji manis yg bergerak secara rawak.

Aku : Itu adalah fitnah yg telah tersebar melalui proses pencaran dan perolakan.

Kau : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan?

Aku: Aku harus menggunakan perintang boleh laras untuk mengurangkan rintangan itu.

Kau: Adakah kita akan berpadu secara kimia?

Aku: Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dengan menggunakan mikroskop cahaya.

Kau: Aku khuatir kau akan bertemu dengan yg lebih aktif dan bertindak balas dengannya.

Aku: Nampaknya, kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya.

Kau: Tapi, aku telah memberi cintaku dalam magnitud dan arahnya sekali. Masihkah kau tidak percaye?

Aku: Ya, aku percaye. Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.

Kau: Itu semua boleh diabaikan, yang aku mahu ialah tempoh perkahwinan
kita harus mengalami pecutan yg seragam.

Aku: Kau harus bersabar, kerana sabar itu 0.5 dari iman.

Kau: Tapi, imanku adalah infiniti!


Aku: Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana kau belum mendarabkannya
dengan 6x10'23.

Kau: Kau membuat kemarahanku meruap-ruap. Nanti bila tekanan ku melebihi tekanan udara, kau jugak yg susah kerana aku akan mengalami hemolisis.

Aku: Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi, aku telah mengalami plasmolis.

Kau: Kau betul-tul menyakitkan hatiku ini. Ku sangkakan kau intan, tetapi
rupa-rupanya kau grafit. Pergi kau dari sini. Biarkan aku sendirian........

10 Apr 2006

SELAMAT MENYAMBUT HARI MAULIDUR RASUL...

SELAMAT MENYAMBUT HARI MAULIDUR RASUL KEPADA SEMUA PELAWAT, TEMAN-TEMAN BLOGGER, DAN SEKELIAN MUSLIMIN DAN MUSLIMAT....

Laugh if you will...

Meatballs And The Tourist In Spain
A Tourist Is In Spain, And Goes To A Fancy Restaurant For Dinner. As He Looks Around, He Notices A Diner Being Served A Beautifully Garnished Dish With Two Gigantic Meatballs In The Middle. When The Waiter Asks Him For His Order, The Man Asks Him About The Meatball Dish.

The Waiter Explains That The Meatballs Are Bull’s Testicles, And When The Bull Loses The Bullfight, The Bull Is Brought To The Restaurant, And This Beautiful Dish Is Made. The Diner Tells The Waiter That He Wants The Bulls Testicles For Dinner, But The Waiter Tells Him That Only One Bull A Day Is Brought To The Restaurant, But He Can Have It Tommorrow.

The Diner Agrees. The Next Day The Diner Goes To The Restaurant, And Orders The Testicle Dish. When His Food Is Brought Out, He Notices That The Meatballs Are Extremely Small. He Mentions This To The Waiter, And The Waiter Replies, ‘Well Sir You Have To Understand, Sometimes The Bull Wins.


Mary Ellen And Her Husband Joke
A Man Is Sitting Reading His Newspaper When His Wife Sneaks Up And Whacks Him Real Hard On The Head With A Frying Pan. What Was That For? He Asks. That Was For The Piece Of Paper In Your Trousers Pocket With The Name Of Mary Ellen Written On It She Replies.

Don’t Be Silly, He Says, Two Weeks Ago When I Went To The Races, Mary Ellen Was The Name Of One Of The Horses I Bet On. She Seems Satisfied At This And Apologizes.

Three Days Later, He Is Again Sitting In His Chair Reading When She Nails Him With An Even Bigger Frying Pan, Instantly Knocking Him Out Cold. When He Comes Around He Asks: What Was That For? Your Horse Phoned!

HEALTHY JUICES FOR TOTAL WELLNESS


Recommend below are the secret recipes for healthy drinking...

Carrot + Ginger + Apple
Boost and cleanse our system.

Apple + Cucumber + Celery
Prevent cancer, reduce cholesterol, and improve stomach upset and headache.

Tomato + Carrot + Apple
Improve skin complexion and bad breath.

Bitter gourd + Apple + Milk
Avoid bad breath and reduce internal body heat.

Orange + Ginger + Cucumber
Improve skin texture and moisture and reduce body heat.

Pineapple + Apple + Watermelon
To dispel excess salts, nourishes the bladder and kidney

Apple + Cucumber + Kiwi
To improves skin complexion.

Pear & Banana
To regulates sugar content.

Carrot + Apple + Pear + Mango

Clear body heat, counteracts toxicity, decreased blood pressure and Fight oxidization!
Honeydew + Grape + Watermelon + Milk
Rich in vitamin C + Vitamin B2 that increases cell activity and Strengthen body immunity.

Papaya + Pineapple + Milk
Rich in vitamin C, E, Iron. Improve skin complexion and metabolism.

Banana + Pineapple + Milk
Rich in Vitamin with nutritious and prevent constipation

7 Apr 2006

Please Take Note!!!


Next month, 4th May, at two minutes and three seconds after 1:00 in the morning, the time and date will be

01:02:03, 04/05/06.
This won't ever happen again.

Nice dance

Wow!!! What a cool dance they did!!!

Beauty Tips . . .

  • For attractive lips, Speak words of kindness.
  • For lovely eyes, Seek out the good in people.

  • For a slim figure, Share your food with the hungry.
  • For beautiful hair, Let a child run his or her fingers through it once a day.
  • For poise, Walk with the knowledge you'll never walk alone.
  • People, even more than things, have to be restored, renewed, revived, reclaimed, and redeemed; Never throw out anybody.
  • Remember, If you ever need a helping hand, you'll find one at the end of your arm.
  • As you grow older, you will discover that you have two hands, one for helping yourself, the other for helping others.
  • The beauty of a woman is not in the clothes she wears, The figure that she carries, or the way she combs her hair.
  • The beauty of a woman must be seen from in her eyes, because that is the doorway to her heart, the place where love resides.
  • The beauty of a woman is not in a facial mole, but true beauty in a woman is reflected in her soul.
  • It is the caring that she lovingly gives, the passion that she shows, And the beauty of a woman with passing years-only grows . . .

6 Apr 2006

HOW BAD IS YOUR TEMPER ACCORDING TO YOUR HOROSCOPE?



ARIES
MARCH 21 – APRIL 20
Nothing seems to ruffle you more than a lack of discipline, disloyalty and decorum. But Arians are also known to go into a rage very easily when challenged. Those of you who have been on the receiving end of the Aries temper know that if not calmed down they can even get violent. But one thing is certain if the opponent remains calm and does not react to their outburst, Arians cool down very fast. They are also the first to apologies, which makes them easier to forgive.

TAURUS
APRIL 21 – MAY 20
You are generally quiet and have control over your emotions. It is difficult to predict what will upset you, so when you do lose your cool, people don’t know how to react. Your temper is like that of a raging bull, and anyone trying to pacify you will be the first one to get a verbal bashing. You generally get upset when you are concerned or when people accuse you of doing something wrong. You also hate being reminded about mistakes you’ve made in the past. You also have the potential to be terribly vindictive if rubbed the wrong way.

GEMINI
MAY 21 – JUNE 29

You are recognized by your cheerful disposition and your jovial nature is easily susceptible to anger. In fact, you are the best person to have around when there is an ugly scene at a party you can bring the warring factions together quite diplomatically. But when you lose cool, you yell and scream and will not listen to reason. You must have the last word in a wordy duel. Your capacity to argue aggressively is matched only by your seductive charm.

CANCER
JUNE 21 – JULY 21

Considering how charming, caring and kind you are, you dislike unpleasant scenes, much less creating one yourself. You have great tolerance and rarely get provoked into losing your temper. If someone is unreasonable or trying to create trouble, you are more likely to walk away quietly. But that does not mean you do not have a temper. When angry, in your effort to control your emotions, you tremble, your hands get sweaty and sometimes you fumble for words. Tears roll down your eyes easily and the opponent is touched by your innocence and will seek an apology immediately.

LEO
JULY 22 – AUGUST 21

If anyone has total control over their emotions, it is you. But then, you can be described as stiff, cold and
uncaring. You are known to lack spontaneity but you really don’t care about opinions. You don’t like to create scenes and will never accept invitations to a party where you suspect the presence of an unruly lot. But your very presence seems challenging to some and they take vicarious pleasure in your disquiet. When angry you can use critical language. A dressing down can humiliate your opponent, causing a strain between both of you forever.

VIRGO AUGUST
22 – SEPTEMBER 21

Most of you are gentle and have full control over your emotions but those of you given to temper tantrums can certainly get violent. When see things with rage, you yell and shout and tend to break things lying close at hand. You can even harm yourself by banging your hands on a glass top table or wall. You should never get into any argument, for you are a sore loser. You feel that others are trying to persecute you and don’t quite respect your opinions. When hurt, you can also hold grudges forever.

LIBRA
SEPTEMBER 22 – OCTOBER 22

Did someone say that you are the charmers of the zodiac? Well, it’s true. Few have ever seen you ruffled or angry. You are very conscious of your image, and you believe that anger distorts your face and personality. You also think you are above things like anger. But wait before you get into self-congratulatory mood. Your family or those very close to you know you better. You have an unmatched temper amongst all the zodiac signs, and what makes it worse is your capacity to justify it.

SCORPIO
OCTOBER 23 – NOVEMBER 21

Of course you don’t lose your cool. But your very demeanour (manner) projects haughtiness (arrogance, pride), pride and grand disdain (disregard) for lesser mortals (human). Others are often found saying that anger sits on your nose and you are raring to give your piece mind to the first person that try to be funny with you. You are selective in the choice of your friends, and have a low tolerance for the superfluous (extra) types. Your tongue-lashing (attack) is generally in a soft hissing tone for when you scream, your voice tends to get shrill and loud and you do hate drawing attention to yourself! When upset, you are angrier with yourself for having shown weakness, for the last thing that Scorpio wants to show is being out of control.

SAGITTARIUS
NOVEMBER 22 – DECEMBER 20

You are insensible and generally have no complete control over your emotions. You do get angry quickly and others marvel at your anger levels even when provoked. Actually, you get tongue-tied when angry and you will remove your anger waiting for the other person to calm down. Then you will reason with your opponent and convince the other person in a very gentle manner that the whole thing was just his mistake. You’re also likely to totally sever ties with someone when you’re upset with them.

CAPRICORN
DECEMBER 21 – JANUARY 19

Few will believe that a hardcore practical and materialistic person like you is capable of sensitivity and genuine emotions. You project a hard exterior but are actually very sensitive, a trait you successfully hide from others. You can see thing with anger but will not betray your feelings. But then, there are times that even you cannot control your temper. Under such circumstances you can shout and scream, more with frustration at the situation than with anger at any particular person. Your outbursts can shock others and can make them feel guilty too.

AQUARIUS
JANUARY 20 – FEBRUARY 18
You are noble and kind and dislike losing control over your emotions. It is very rare for you to get angry. You are also the pacifier in situations that involve arguments. It is always your endeavor to be perfect and socially correct in your behavior and attitude, but if misunderstood and slighted you can give in to an angry outburst. You will shout and scream and then walk out from the scene. You cannot easily forget the situation and will be bitter about it for a long time.

PISCES
FEBRUARY 19 – MARCH 20

The only thing that can be said about you dreamers is that you appear even more attractive when angry. You are very sensitive to others’ feelings, so you rarely hurt them. But when others tend to hurt you, then things take a nasty turn. You will yell and use harsh words and feel inclined to shake everything and everyone up. Your creative imagination is at its best when angry, and you tend to get pretty dramatic. When upset, you refuse to listen to reason and wish to be left alone. But once you calm down, you repent your tantrums and seek forgiveness. SO nobody can be upset with you for too long.

Horoscope Test...

If you are honest this tells the truth - it's pretty good. Write your answers on a piece of paper. No cheating !!

The answers are at the link below.

1. Write the name of a person of the opposite sex.

2. Which is your favourite colour out of red, black, blue, green, yellow?

3. Your first initial?

4. Your month of birth?

5. Which colour do you like more, black or white?

6. Name of a person of the same sex as yours.

7. Your favourite number?

8. Do you like Sydney or Brisbane more?

9. Do you like a lake or the ocean more?

10. Write down a wish (a realistic one).

When you're done, Click below for the answers.


Smile!!!




5 Apr 2006

WELCOME MY NEW RENTER...


This week I would like to welcome my new renter the Stumbling Through Life With Grace by 3rd Times a Charm, a 41 yr old, mother of 3 from Mesa, Arizona, United States.

Diary of a psychologically, analytical, neurotic, closet Bitch. Musings of a retired bad-girl, who unwittingly stumbled in to life as I know it today. (Material contains bad girl tales, daily life, psycho babble, venting, and some adult content). Mature audiences only. Very interesting blog and worth a visit. Thanks Dear 3rd Times a Charm for being here this week... :)

Illusions


In black you can read the word GOOD, in white the word EVIL (inside each black letter is a white letter). It's all very philosophical too, because it visualises the concept that good can't exist without evil (or the absence of good is evil ).

Can you see why this painting is called optical illusion ? You may not see it at first, but the white spaces read the word OPTICAL, the blue landscape reads the word ILLUSION. See for yourself !


The word TEACH reflects as LEARN

In brown you can read ME
and when you look through you can read YOU 

Read the text below aloud!
The word THE is repeated twice...but did u notice???

Petua


Dalam kehidupan seharian petua petua tradisi memainkan peranan penting dan membantu memudahcara serta memberikan kelancaran kerja-kerja dirumah selain untuk mengubat pelbagai penyakit secara tradisional....Berikut antara beberapa petua melayu yang diamalkan oleh datuk dan nenek kita dizaman silam .............

  • Atasi Senggugut - Setiap kali datang bulan, ada wanita yang mengalami masalah senggugut. Untuk mengatasinya, ambil tiga ulas bawang putih sebesar ibu kaki dan potong nipis-nipis. Kemudian ambil lima biji lada hitam ditumbuk halus. Campurkan bawang putih dan lada hitam tadi dan gaulkan dengan air panas. Kemudian minum setiap hari (waktu malam). InsyaAllah senggugut akan hilang.
  • Bayi Selsema - Beberapa tangkai daun sirih tekan dengan jari hingga mengeluarkan lendirnya, kemudian sapukan pada batang hidung bayi. Cara ini akan melegakan selsema dan pernafasan menjadi mudah.
  • Cegah Ulat - Kini ramai orang menggunakan bahan baja atau ubatan ramu pada pokok yang bermasalah ulat. Tumbuk bawang putih tiga atau empat ulas dan campurkan air sabun secamca besar. Kemudian campur minyak masak secamca. Semburkan campuran ini pada pokok.
  • Demam - Tujuh helai daun sirih, kemenyan sebesar ibu jari dan tiga ulas bawang merah. Giling halus dan tampalkan di dahi. Lakukan dua kali sehari, cara ini bagi menghilangkan demam dan sakit kepala selepas bersalin.
  • Demam Panas - Tiga helai daun sirih diramas ke dalam semangkuh air bersih bersama buah pinang muda yang telah dipecah-pecahkan dan jaramkan pada kepala, lakukan beberapa kali sehingga panas badan berkurangan.
  • Gegata - Layurkan daun sirih di atas bara api dan sapukan pada badan yang ditumbuhi gegata. Rasa miang dan gatal akan hilang dengan segera.
  • Gatal pada kulit - Sekiranya ada masalah gatal pada kulit dan kelenkang, cuba petua ini. Ambil sekeping gambir, masukkan kedalam piring kecil kemudian basahkan gambir dengan sedikit air supaya ia kembang. Kemudian sapu pada bahagian gatal.
  • Hilangkan Daki dan Bau Badan - Kita sering menghadapi masalah daki dan bau badan terutama bakal pengantin. Untuk mengatasinya, gunakan pucuk jambu batu. Ramas ia didalam air dan gosokkan pada badan. Selepas itu, bilas dengan air limau purut. Lakukan seminggu sebelum tarikh perkahwinan. Insya-Allah, kulit kita akan bersih dan bau badan pun hilang.
  • Hilangkan Parut - Jika anda mempunyai kesan parut, anda boleh menghilangkannya dengan menyapu lendir lidah buaya. Cuma sapu lendir itu pada parut. Lakukan tiga kali seminggu. Insya-Allah, parut akan hilang.
  • Hilangkan Lenguh-Lenguh Badan - Jika anda terasa lenguh-lenguh badan, mandilah dengan air sebiji kelapa yang dicampur dengan air sejuk. Lakukan ketika tengah hari. Buat cara ini sehingga seminggu, anda akan dapati badan anda beransur segar.
  • Hilangkan Nafas Berbau - Nafas berbau amat memalukan, bagi mengatasi masalah ini anda boleh mencuba petua ini yang dapat mengatasi masalah dengan cara mengamalkan minum air rebusan halia. InsyaAllah anda akan melihat perubahannya.
  • Menghilangkan Bau Badan - Sapukan adunan tiga helai daun sirih dan sedikit tawas yang telah diramas sama, ke atas badan dan ketiak semasa mandi. Biarkan beberapa ketika dan bilas dengan air bersih.
  • Menghilangkan Bau Mayat - Untuk menghilangkan bau mayat yang melekat pada tangan atau baju setelah menyelesaikan kerja-kerja mandi mayat, ambil beberapa helai daun sirih, ramaskan dan rendamkan bersama baju beberapa ketika sebelum dibilas dengan air bersih.
  • Membuang Lemak Badan - Sekiranya anda mengalami masaalah lebihan lemah, cuba amalkan petua ini. Ambil 3 - 5 biji putik delima, basuh bersih dan tumbuk hingga lumat. Perah airnya dan minum pati perahan putik delima ini tanpa dicampur bahan lain. Amalkan setiap hari di waktu pagi dan malam, selama sebulan. Insya-Allah, dengan menjaga pemakanan dan bersenam, lemak yang berlebihan bukan menjadi masalah lagi dan bentuk badan idaman dapat dicapai. Selamat mencuba.
  • Melangsingkan Tubuh - Masalah berat badan, sering menggangu fikiran wanita.Tetapi kini anda tidak perlu risau kerana ada petua murah dan mudah. Ambil dua biji lobak merah dan sebiji timun.Parut dan perah airnya. Parutan itu dicampur sebiji air limau nipis. Bancuh hingga sebati dan minum dua kali sehari. Amalkan setiap hari hingga berat badan anda turun.
  • Kulit Muka Kembali Bermaya - Tumbuk beberapa helai daun kubis dan perah airnya. Campurkan sedikit air dan secamca besar madu. Kemudian sapu ramuan ini pada leher dan muka. Pakai seperti pupur. Biarkan lebih kurang 15 minit, kemudian cuci dengan kapas menggunakan air suam. Hasilnya, kulit tegang, lembap,lembut segar serta licin. Amal 3-4 kali sebulan, anda akan memiliki kulit wajah cantik bermaya.
  • Mewangikan Rambut - Ambil air perahan 10 helai daun pandan wangi yang ditumbuk lumat. Sapukan ke kepala pada sebelah petang sebelum dicuci sebelum tidur boleh mewangikan rambut dan mencegah uban.
  • Mengurang Bau Petai - Best kalau makan petai untuk dibuat ulam...tapi baunya sapa yg tak tahan...jadi sini ada petua hendak hilangkan bau petai....Rendam buah petai terlebih dahulu dlm air basuhan beras..biarkan selama setengah jam sebelum dihidangkan atau dimasak.Senangkan??
  • Mengatasi Rasa Pahit Buah Peria - Hiris buah peria mengikut keperluan masakan. Kemudian gaulkan buah peria yang telah dihiris itu dengan garam kasar. Biarkan selama 5 minit. Selepas itu cuci buah peria tersebut beberapa kali dengan air bersih sebelum dimasak. Hasilnya buah peria yang telah dimasak itu tidak akan berasa pahit apabila dimakan.
  • Sakit Gigi - Sekiranya anda mengalami sakit gigi, gigit tiga kuntum bunga cengkih pada tempat yang sakit. Kalau gigi berlubang, ketuk cengkih dan isi didalam lubang gigi anda dan tutup dengan kapas. Insya-Allah, sakit beransur kurang.
  • Sembuhkan Kencing Manis - Ambil akar pokok manggis sebesar ibu jari tangan, kemudian hendaklah dibasuh sehingga bersih. Selepas itu dicampurkan dengan sebotol air mineral direbus sehingga mendidih. Amalkan minum tiga kali sehari. InsyaAllah ia dapat menyembuhkan penyakit kencing manis yang anda alami selama ini.
  • Sembuhkan Bengkak Hati - Bagi mereka yang mengalami masalah bengkak hati dan paru-paru berair ambil secekak akar tebu hitam. Rebus menggunakan sukatan sebotol air mineral yang besar. Minum dua kali sehari.


What Say You?

What Say You? © 2005 - 2016.